Pisanje dnevnika za zdravo kožo | Bepanthen

Pisanje dnevnika za zdravo kožo

Če vas muči ekcem ali druge kožne težave kot na primer akne, občutljiva koža ali draženje kože, morda že poznate določene sprožilce izbruha – na primer preveč sonca, močna mila, določene vrste hrane ali celo stresen dan. Znanstveni izsledki kažejo, da za nastanek ekcema obstaja veliko dejavnikov, ki prispevajo k izbruhom oziroma jih povzročajo, vključno z okoljem, fizikalnimi dražili in alergeni.

Ženska tipka na računalniku

Ker je v vsakodnevnem življenju toliko vidikov, ki lahko poslabšajo stanje kože, s pisanjem dnevnika za kožo lahko sledite sprožilcem, ki vplivajo na vas in vašo kožo. Dnevnik za kožo vam lahko pomaga tudi pri vzdrževanju koristnih navad.

Dnevnik za kožo seveda ni nadomestek za medicinsko diagnozo. Če vas skrbi za kožo ali če njeno stanje vpliva na vaš vsakdan, se posvetujte z zdravnikom. Z zdravnikom se posvetujte tudi pred uvedbo pomembnih sprememb v vsakodnevne navade (npr. izločitev določenih vrst hrane).

Vaš osebni dnevnik za kožo

Kot velja za vsak dnevnik, morate motivacijo za vsakodnevno pisanje poiskati tako, da informacije glede stanja kože in dnevnih dogodkov zapišete na način, ki vam ustreza. Zapiske lahko delate pred spanjem ali pa jih v dnevnik vpisujete sproti, čez dan.

Različni dejavniki, ki lahko vplivajo na kožo

Spodaj navajamo nekaj dejavnikov, ki jih lahko zapišete v svoj dnevnik, lahko pa vključite tudi druge.

Fizikalna dražila

ženska umiva obraz

Fizikalna dražila lahko veliko prispevajo k nastanku ekcema in k drugim vrstam draženja kože. Zapišite, katere izdelke uporabljate na koži ali s katerimi koža pride v stik. Tako lahko ugotavljate, kateri so vaši sprožilci. Nekateri od sprožilcev, na katere bodite pozorni, so:

  • Ličila in čopiči za ličila ter drugi izdelki za kožo, kot so vlažilne kreme ali obrazne vodice, ki lahko vsebujejo dražila.
  • Izdelki za kožo, kot so kreme za roke ali telo.
  • Izdelki za lase, ki lahko dražijo tudi obraz.
  • Parfumi.
  • Izdelki za umivanje telesa, zlasti močno odišavljeni.
  • Sredstva za pranje perila in/ali gospodinjska čistila.
  • Oblačila – bodite pozorni na različne vrste tkanin.
  • Izdelki, ki jih uporabljate na koži za pomirjanje draženja ali izbruha, v dnevnik pa zapišite tudi, kdaj in kako redno jih uporabljate.

Hrana

Izbruhe ekcema ali druge simptome pri otrocih in odraslih lahko tudi povzročajo različne vrste hrane. V dnevnik zapišite hrano, ki jo uživate, in morebitne reakcije nanjo – hrana na obolele z ekcemom lahko vpliva po nekaj urah ali nekaj dneh po zaužitju določene vrste hrane.

Kot velja za vse, je zdravo prehranjevanje pomembno za splošno zdravje in počutje. Lahko se pogovorite z zdravnikom, ki vam bo svetoval. Spodaj pa navajamo nekaj splošnih priporočil:

  • Jejte veliko sadja in zelenjave – Svetovna zdravstvena organizacija priporoča vsaj 400 g sadja in zelenjave na dan, saj sta odlična vira prehranskih vlaknin, vitaminov in mineralov ter lahko preprečita kronične bolezni, kot so nekatere srčne bolezni in določene vrste raka.
  • Uživajte dovolj tekočine – za odrasle se priporoča 6–8 kozarcev vode (ali druge brezalkoholne pijače) na dan.
prijatelji jedo kosilo

Preden izločite določene vrste hrane iz svoje prehrane, se pogovorite z zdravnikom, ki vam bo postavil uradno diagnozo in vam svetoval, kako naprej. Vedite, da hrana ne vpliva na vsakega obolelega z ekcemom ali drugimi kožnimi motnjami, in spremenjena prehrana, ki ne temelji na uradni diagnozi, lahko privede do še hujših težav.

Ali ste vedeli, da sladkor ne poslabša stanja ekcema?

Stres

Stres lahko vpliva na kožo, zato lahko z zapisovanjem sprožilcev stresa in stresnih obdobij v življenju ugotovite, kako te povezave vplivajo na vas in tudi kako se spopasti z njimi. Kliknite sem in izvedeli boste več o stresu in ekcemu.

Rutina umivanja

Logično je, da rutina umivanja – skrbi za kožo – lahko prispeva k različnim vrstam draženja kože. Koristno je vedeti, ali spremembe navad umivanja vplivajo na kožo, vendar vam dnevnik za kožo lahko pomaga tudi pri ohranjanju dobrih navad. Bodite pozorni na naslednje:

  • Ali pogostnost prhanja, kopanja ali umivanja obraza vpliva na draženje kože?
  • Ali obstajajo določena mila ali emolienti, ki vaši koži pomagajo oziroma njeno stanje poslabšajo?
  • Ali imate pravilne navade prhanja in kopanja, npr. uporaba tople in ne vroče vode ter popivnanje kože do suhega?
  • Kako pogosto se dotikate ali imate željo po dotikanju razdražene kože na telesu ali obrazu? Ali je kaj drugače, če se želji uprete?

Zavedajte se, da pisanje dnevnika za kožo ni nadomestek za diagnozo, ki jo postavi zdravnik, vendar vam je lahko v pomoč pri spoznavanju in samostojnem nadzoru kožnih stanj.

Image